Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone (ebook)(audiobook)(audiobook)
Opis książki
Czytaj fragment
Zwięźle. Rzeczowo. Konkretnie.
Książka i blog. Szpalta gazety i strona WWW. Notka prasowa i tweet. Tu słowa i tu słowa. Tu tekst i tu tekst. Jednak tekst internetowy czyta się inaczej niż drukowany. Internauta ledwie skanuje go wzrokiem, podświadomie szuka miejsc przyciągających wzrok, czasami ogranicza się jedynie do pierwszego akapitu, a nawet samego tytułu! Jeśli zatem chcesz, by Twój przekaz dotarł do internauty, musisz nauczyć się pisać tak, by go zadowolić. Nadszedł czas, by stać się webwriterem.
Zacznij od poznania zasad funkcjonalności stron internetowych. Dzięki temu łatwiej Ci będzie zrozumieć, jak tworzyć funkcjonalne teksty. Następnie zapoznaj się z najważniejszymi zasadami rządzącymi webwritingiem. Później przejdź do szczegółów: opanuj zasady pisania internetowych tekstów dziennikarskich i perswazyjnych e-maili. Dowiedz się, jak sprawić, by Google pokochało Twoje teksty, i jak tworzyć perfekcyjne tweety. Wszak tweet to jedynie 140 znaków - sama esencja, istota treści tworzonych dla internetu. Spróbuj przekazać to, co chcesz powiedzieć, w 140 znakach…
Dodatkowo autorka przygotowała dla Ciebie prawie 30 praktycznych ćwiczeń, w których wykorzystała autentyczne teksty, zaczerpnięte ze stron internetowych.
Joanna Wrycza-Bekier - doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, autorka książek: Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), Szkoła twórczego pisania (Editio, 2011), Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010) i Galaktyka języka Internetu (Novae res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poświęconych zagadnieniom internetowego słowa pisanego. Prowadzi dwa blogi: Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) oraz Niemiecki w pracy (http://niemieckiwpracy.eu/blog).
Oceny i opinie klientów (25)
Dodaj opinię6 oceniona przez: Tomasz Szulborski, Informatyk 2013-02-07
6 oceniona przez: Zbigniew Klebba, Webdeveloper 2013-01-11
5 oceniona przez: marketing internetowy 2014-07-17
5 oceniona przez: 2010-02-16
5 oceniona przez: Jakub Skwierawski, 2010-04-06
5 oceniona przez: Paweł, informatyk 2012-12-04
5 oceniona przez: Mateusz, Bloger - TuTurysta 2010-10-01
5 oceniona przez: Darek, 2010-12-27
5 oceniona przez: 2014-12-05
5 oceniona przez: Active-Kinetics, 2015-09-23
5 oceniona przez: Jacek Lipski, Specjalista ds. komunikacji marketingowej 2010-10-26
5 oceniona przez: 2010-04-06
5 oceniona przez: 2010-11-29
4 oceniona przez: Mateusz, 2015-12-31
4 oceniona przez: 2010-03-15
4 oceniona przez: Max, 2012-12-10
4 oceniona przez: Joanna Jachuła, 2014-11-01
4 oceniona przez: Maciek, 2015-07-21
4 oceniona przez: Luki, 2015-08-23
4 oceniona przez: Jan Odważny, 2013-04-23
4 oceniona przez: P, 2014-02-13
3 oceniona przez: Paweł, 2013-11-08
3 oceniona przez: 2011-11-30
2 oceniona przez: Krzysztof Zygmunt, 2010-03-24
2 oceniona przez: 2011-06-30
więcej opinii